Projekcje filmów o koreańskim boysbandzie BTS – „Burn the Stage”, “BTS World Tour LOVE YOURSELF in Seoul” oraz “Bring the Soul” w Multikinie (ten ostatni można było oglądać w kinach w zeszłym tygodniu) pokazały mi, że fandom tego zespołu w Szczecinie i okolicach jest naprawdę duży. Wtedy też w mojej głowie narodził się pomysł zorganizowania spotkania fanów BTS, na którym można by się wzajemnie poznać, posłuchać razem piosenek, pograć w zabawne gry i po prostu miło spędzić wspólnie czas. Z czasem zaczął powstawać coraz konkretniejszy plan i wreszcie proces ten zaowocował spotkaniem „ARMY Meet Up 2019”, które odbyło się 3 sierpnia w Grocie Toepffera nieopodal Jeziora Szmaragdowego. Wychodziłam z założenia „jeśli nie ma takich spotkań zorganizuj je sobie sama”, co okazało się strzałem w dziesiątkę, gdyż jak się później dowiedziałam, było to pierwsze w historii spotkanie zachodniopomorskich ARMY. Całe wydarzenie zakończyło się ogromnym sukcesem, który przerósł moje najśmielsze oczekiwania. W tym miejscu chciałabym gorąco podziękować współorganizatorce spotkania – Izie Dąbrowskiej za nieocenioną pomoc i wparcie, stowarzyszeniu Za Horyzont za udostępnienie nam Groty, Szczecińskiemu Klubowi Azji za objęcie spotkania patronatem i wsparcie sprzętowe oraz kolegom z klubu Michałowi „Afganowi” Rozmarynowskiemu za rozpalenie i obsługę ogniska i pomoc techniczną podczas spotkania a także Mariuszowi „Maryushi-san” Kozłowskiemu za zaprojektowanie przepięknych identyfikatorów i bardzo przyjemną współpracę przy ustalaniu wszystkich szczegółów ich dotyczących.
Zanim przejdę do relacjonowania wydarzenia chciałabym najpierw wyjaśnić niewtajemniczonym czym w ogóle jest BTS. Otóż jest to siedmioosobowy boysband z Korei Południowej, w którego skład wchodzi 3 raperów (RM, Suga i J-Hope) i 4 wokalistów (Jin, Jimin, V i Jungkook), podbijający serca milionów fanów na całym świecie swoją szczerością w tekstach piosenek, ogromną ilością pasji i miłości wkładanej w tworzoną przez nich muzykę oraz naprawdę imponującym talentem wokalno-tanecznym na scenie. BTS są nie tylko piosenkarzami, są też głosem swojej generacji, gdyż piszą piosenki o ważnych tematach, z którymi borykają się młodzi ludzie, takimi jak presja społeczna, pogoń za marzeniami czy akceptacja samego siebie (należy tu też wspomnieć, że chłopaki sami piszą swoje piosenki i mają duży wkład w ich produkcję, co jest rzadkością w przemyśle k-popu). BTS inspiruje też i dodaje fanom sił swoją własną historią, gdyż zaczęli od kompletnego zera, wychodząc na scenę k-popu zarządzaną przez 3 gigantyczne agencje spod skrzydeł malutkiej, nikomu nie znanej agencji Big Hit Entertainment. Członkowie zespołu zadebiutowali 13 czerwca 2013 r. i od tamtej pory borykają się z ogromną krytyką, pogardą i falami sprzeciwu wobec ich twórczości (po dziś dzień jest wielu ludzi, którzy szczerze nienawidzą BTS i ich fanów ARMY), a mimo wszystko dzięki pokładom ciężkiej pracy, wierze we własne możliwości i wsparciu ARMY na każdym kroku udało im się wejść na szczyty, bijąc masę różnych rekordów i osiągając status legendarnego wykonawcy. Prestiżowy magazyn Time nazwał ich „liderem generacji”, w tym roku zdobyli nagrodę Top Group/Duo (i po raz trzeci z rzędu Top Social Artist) podczas rozdania nagród Billboard Music Awards, zostali zaproszeni do wstąpienia do Recording Academy (która rozdaje nagrody Grammy), a lider zespołu Kim Namjoon przemówił podczas Zgromadzenia Narodów Zjednoczonych. Naprawdę warto posłuchać muzyki BTS i poczytać tłumaczenia tekstów ich piosenek, gdyż wiadomości i przesłania w nich zawarte potrafią zmienić życie na lepsze.
Wracając do spotkania ARMY, jako że obie z Izą należymy do Szczecińskiego Klubu Azji zależało nam, aby przybyli uczestnicy mogli wynieść ze spotkania coś pożytecznego, dlatego po uroczystym otwarciu meet upu rozpoczęłyśmy wydarzenie warsztatami, podczas których uczyłyśmy jak napisać i wymawiać imiona i pseudonimy artystyczne członków BTS po koreańsku i japońsku. Najpierw Iza wraz ze swoją przyjaciółką Kasią tłumaczyły pisownię imion chłopaków w koreańskim alfabecie hangeul i wyjaśniały jak należy czytać każdą sylabę i skąd wzięła się ta wymowa.
W drugiej części warsztatów ja pokazywałam jak zapisać ich imiona w sylabariuszu katakana (gdyż z japońskiego punktu widzenia są to imiona obcego pochodzenia, a katakana jest stosowana właśnie w takim celu), co spotkało się z dużym zainteresowaniem, gdyż na co dzień ARMY nie przykładają do japońskiej strony fandomu dużej wagi.
Po warsztatach rozpoczęła się ok. półtoragodzinna potańcówka przy piosenkach i teledyskach BTS wybranych przez uczestników w ankiecie przeprowadzonej 2 tygodnie przed wydarzeniem. Gdy muzyka ucichła przyszedł czas na pierwszą grę spotkania – rozszerzoną wersję „ARMY QUIZu – konkursu wiedzy o BTS”, który przeprowadziłam tydzień wcześniej na Watconie. W konkursie wzięło udział 10 osób, a reszta uczestników zapewniała gorący doping. Rywalizacja była bardzo zacięta, było też dużo śmiechu z ułożonych przeze mnie pytań i z poziomu ich trudności. Dla zwycięzców oczywiście przygotowane zostały małe nagrody w postaci przypinek i kart ze zdjęciami chłopaków z BTS podpisanych przeze mnie i Izę. Po wysiłku fizyczno-intelektualnym można było zregenerować siły piekąc kiełbaskę na ognisku, którym jak wspomniałam wcześniej zajmował się Michał.
Już po potańcówce kilka dziewczyn pytało mnie, czy możemy zrobić random dance challenge (zabawę, która polega na odwzorowywaniu układów tanecznych BTS do losowo wybranych fragmentów piosenek), więc po ognisku spełniłyśmy ich prośbę, a reszta uczestników rozproszyła się w mniejsze grupki aby podyskutować wspólnie o zespole, pooglądać zdjęcia i pozawierać znajomości w grze mobilnej BTS World. Ostatnimi atrakcjami spotkania były Try Not To Laugh Challenge (w którym puszczałam kompilację zabawnych klipów związanych z BTS a zadaniem dziewczyn było się nie zaśmiać) oraz wspólne obejrzenie bardzo zabawnego skeczu „House of ARMY”, który BTS nakręcili z okazji fanmeetingu „BTS 3rd Muster” w 2016 r.
Podsumowując, spotkanie zostało bardzo pozytywnie przyjęte przez wszystkich uczestników. Nie mieli oni prawie żadnych spostrzeżeń co do jego formy i organizacji. Wręcz przeciwnie – wszyscy byli szczęśliwi ,że mogli tak przyjemnie spędzić razem czas i nawiązać nowe znajomości z innymi fanami. Naładowało mnie to bardzo dużą dawką dumy i pozytywnej energii, więc 24 sierpnia planuję zorganizować Piknik ARMY w Parku Kasprowicza, a 7 grudnia razem z Izą zrobimy drugą edycję meet upu, która obejmie cały k-pop, nie tylko BTS.
Na sam koniec chciałabym gorąco podziękować wszystkim uczestnikom ARMY Meet Up za ich obecność na spotkaniu i ogromny entuzjazm oraz zaangażowanie w przygotowane przeze mnie i Izę atrakcje. Mam nadzieję, że na kolejnych imprezach będziemy się bawić jeszcze lepiej!
아미, 사랑해요! ????
– Maria „Maiika” Zielska