Postacie – “Mononoke – japońska groza”

Postacie

wybierz kim zagrasz

Archetypy

Archetypy postaci bazują na tych znanych z anime. Nie wpływają na liczbę kości jakimi dysponuje dana postać, są raczej sugestią do jej odgrywania. Nie musicie się ograniczać do nich, korzystajcie do woli z motywów postaci z mang, anime lub innych źródeł. Nie musicie się też trzymać kurczowo schematów – grajcie takimi postaciami jakimi się Wam tylko podoba. 

Dandere

#nieśmiały #poważny #nadwrażliwy #otwiera-się-wśród-przyjaciół

Postać nieśmiała jak to tylko sobie można wyobrazić, a co za tym idzie bardzo małomówna i może uchodzić za pozbawioną emocji. Potrafi otworzyć się dopiero w gronie osób zaufanych lub przy tej jednej jedynej ukochanej osobie. Wówczas bywa wręcz gadatliwa.

Deredere

#energiczna #radosna #pozytywne-nastawienie-niezależnie-od-okoliczności #towarzyska

Jest po prostu energiczną i radosną osobą, bez cienia złej woli i fałszu. Pragnie kontaktu z innymi osobami i dobrze spaja grupę. Potrafi podnieść się dość szybko po złamaniu serca i dalej utrzymywać dobre relacje z osobami, które odrzuciły ich uczucia. Jest opiekuńcza i nie ukrywa swoich uczuć.

Kamidere

#arogancki #dumny #zazdrośnik #manipulant #pasywno-agresywny #niedojrzały

Osoba z syndromem boga, co powoduje, że uważa się za pępek świata, a wszyscy muszą wokół niej orbitować. Traktuje pozostałych z wyższością i arogancją. Uważa, że potrafi wszystko najlepiej i ma zawsze rację. Takie zachowanie może wynikać z niedojrzałości emocjonalnej, albo maskowanych kompleksów.

Kuudere

#cool #popularna #milcząca #bywa-zbyt-bezpośrednia #opiekuńcza-wobec-bliskich

Postać pozornie zimna, pozbawiona emocji i dość małomówna. A kiedy się już odezwie bywa cyniczna i zbyt bezpośrednia. Jako że jest taka “cool” bywa dość popularna w szkole. Kiedy jednak odnajdzie osobę lub grupę, na której jej zależy może być bardzo opiekuńcza i czuła. Maska z lodu może się stopić.

Shundere

#smutny #depresyjny #niska-samoocena #poza-grupą #zdemotywowany #melancholijny

Jest w zasadzie cały czas zdołowany, tak po prostu, bez powodu. Wynika to często z niskiej samooceny i braku bliskich osób. A jedno wynika z drugiego, tworząc błędne koło. Stara się początkowo unikać kontaktu z innymi lub bezskutecznie zintegrować się. Jednak dopiero inicjatywa z zewnątrz może pomóc wyjść mu z tego depresyjnego stanu.

Tsundere

#zaprzeczająca-sobie #wredna #w-gorącej-wodzie-kąpana #samolubna #niestabilna-emocjonalnie

Zachowuje się agresywnie i wrogo wobec swojego obiektu uczuć i przyjaciół, aby ukryć swoje prawdziwe uczucia. Pomimo troski bliskich, będzie się głupio tłumaczyć z każdego miłego gestu, żeby “zachować twarz”. Może zachowywać się z wyższością, co wynika z dobrego urodzenia lub pełnienia ważnej funkcji.

Undere

#potakiwacz #pasywny #oddany #pomocny #członek-świty #tchórzliwy #bez-własnego-zdania

Osoba tak oddana swojej miłości, że nie potrafi jej w niczym odmówić. Spełnia jej wszelkie zachcianki i zgadza ze wszystkim. W zamian niczego nie oczekuje, jest wniebowzięta jeśli obiekt jej uczuć zwróci choć na moment na nią uwagę. Zachowuje się tak z obawy przed odrzuceniem. Może należeć do świty popularnej w szkole osoby.

Imiona i nazwiska

Wykorzystaj je do tworzenia postaci Osób Grających oraz bohaterów niezależnych – rodziny, kolegów ze szkoły, z pracy itp.

Przykładowe nazwiska

Abe, Akamatsu, Amari, Chima, Doi, Fujioka, Fujishiro, Furuda, Gojo, Hasegawa, Higashi, Honda, Ike, Inoue, Ishikawa, Kawashima, Kido, Kitamura, Kure, Masaki, Matsumoto, Mizuno, Miyamura, Murata, Nakao, Nishihara, Ogasawara, Ogura, Onishi, Oshi, Oyama, Sasaki, Sato, Seki, Sugita, Takahara, Tanigawa, Teramoto, Tsuchiya, Uchida, Utada, Watanabe, Yamaoka, Yamane, Yasuda

Imiona żeńskie

Aoi, Asami, Chika, Chinatsu, Eri, Harumi, Hisoka, Hotaru, Izumi, Junko, Kaede, Keiko, Kimiko, Kou, Madoka, Mari, Mayumi, Megumi, Miho, Minori, Misaki, Nana, Naoki, Noriko, Rei, Rie, Sachiko, Saki, Sakura, Suzume, Tomoko, Utada, Yasuko, Yuki

Imiona męskie

Akio, Daisuke, Hideo, Hiroshi, Isamu, Iwao, Jin, Jirou, Katsuhiro, Keiji, Kensuke, Kichiro, Kyo, Masahiro, Masakazu, Minoru, Naoki, Noboru, Ryota, Saburo, Satoru, Shinji, Shou, Shun, Takashi, Tatsuo, Tomokazu, Toshiyuki, Yoshiaki, Yutaka, Yuzuru.

Można też skorzystać z internetowych generatorów nazwisk, jak np. ten:
https://www.fantasynamegenerators.com/japanese-names.php.
Może się on przydać przy tworzeniu nazw w wielu innych gatunkach gier.

Przykładowe postacie

Korzystajcie z nich jako gotowe, ale także jako inspiracje do tworzenia swoich własnych postaci, albo tzw. bohaterów niezależnych, czyli postaci, które prowadzi wasza Osoba Mistrzująca.

Honda (panieńskie Abe) Yumeko

W wieku 42 lat gospodyni domowa, matka dwójki dzieci; mąż zdradza ją z koleżanką z pracy. Yumeko jest tego świadoma, ale i tak stara się utrzymać rodzinę i zachować dobre myśli. Męża poznała w liceum, w którym oboje należeli do klubu lekkoatletycznego. Czasem zastanawia się dlaczego on wybrał ją a nie popularniejszą Chiyodę Eri, z którą początkowo się spotykał.

archetyp: deredere

psychika: 4
fizyczność: 3
wiedza: 1
uczucia: 4

Honda Masaru

42-letni menedżer średniego szczebla w korporacji; lubiany, ale nie pnący się w górę po trupach. Małomówny, ale wzorowo wykonujący powierzone mu obowiązki. Mąż i ojciec, który coraz rzadziej pojawia się w domu. Od pewnego czasu ma romans z asystentką Chiyodą Mari, która jest młodszą siostrą dawnej licealnej miłości. Nikt nie rozumie dlaczego zdradza żonę. Tylko on zna tajemnicę z liceum, która do tego doprowadziła i co mają z tym wspólnego siostry Chiyoda.

archetyp: kuudere

psychika: 3
fizyczność: 4
wiedza: 3
uczucia: 2

Toyoda Misato

Obecnie singielka, 33-latka, bizneswoman prowadząca sieć butików modowych z centralnym w dzielnicy Shibuya. Publicznie prezentująca twarz kobiety sukcesu, prywatnie nie potrafi pogodzić się z utratą miłości szkolnej, którą sama odrzuciła. Bardzo boi się samotności, często zostawiając nocą zapaloną lampkę. W liceum uchodziła za kapryśną księżniczkę, odrzucając wszystkie zaloty. Z jakiegoś powodu po szkolnej wycieczce zbliżył się do niej przeciętniak Wakabayashi Yuuto. Oczywiście był jej popychadłem, ale jego bliskość Misato była niezbędna. Pomimo tego odrzuciła uczucia chłopaka, a po szkole ich drogi się rozeszły.

archetyp: tsundere

psychika: 2
fizyczność: 4
wiedza: 3
uczucia: 3

Miyamura Keiji

Hikikomori, czyli cierpiący na fobię społeczną tak silną, że nie opuszcza swojego pokoju (tak, do toalety też nie wychodzi). W wieku 33 lat mieszka z rodzicami, którzy utrzymują go, ale ze wstydu przed bliskimi i sąsiadami chwalą się, że jest zajętym biznesmenem, pracującym za granicą. Odkąd pamięta, był smutny. Dość szybko rówieśnicy zrobili sobie z niego popychadło. Od czasów gimnazjum miał jednak osobę, która go cicho wspierała – Yamashitę Mamoru. Ponoć Mamoru-kun wybrał nawet gorsze liceum, żeby nadal być przy Keijim. Jego pomoc była niestety niewystarczająca – dręczyciele nie odpuszczali. Aż do kulminacyjnego momentu, kiedy zostawili go półnagiego w damskiej toalecie. Oczywiście oni wywinęli się od odpowiedzialności, a Keiji został zawieszony. Nigdy już nie wrócił do szkoły, zamykając się we własnym pokoju. Mamoru jeszcze go odwiedzał, ale w końcu odpuścił, nie widząc szans na pomoc przyjacielowi.

archetyp: shundere

psychika: 1
fizyczność: 2
wiedza: 4
uczucia: 5

Susan Buffer-Iwasaki

Amerykanka, dziedziczka fortuny sieci hoteli na całym świecie. Przyjechała do Japonii w wieku licealnym, wcześniej ucząc się języka. Jej ojciec Walter, miał w planach rozszerzyć swój biznes o sieć tradycyjnych hoteli typu ryokan, zarządzanych przez rodzinę Iwasaki, poprzez ślub córki z dziedzicem tego rodu Daisuke. Pomimo szczerej niechęci młodych do siebie do zaręczyn i ślubu doszło. Susan, wykorzystując swój intelekt i urodę, stała się szkolną boginią, otoczona wianuszkiem wielbicieli, którymi pomiatała na wszystkie możliwe sposoby. Chciała podkreślić swoją dominującą pozycję, szczególnie, że w oczach ojca była tylko pionkiem poświęconym do realizacji ważniejszych celów. Daisuke nie dawał się łatwo kierować, dlatego szkoła była podzielona na dwa wrogie obozy popierające przyszłych małżonków. Obecnie w wieku 42 lat jest dyrektorem operacyjnym (COO) w firmie ojca oraz żoną Daisuke, z którym mają 4-letniego syna Sasuke. 

archetyp: kamidere

psychika: 4
fizyczność: 3
wiedza: 3
uczucia: 2

Kimura Hirota

Odkąd pamięta był cieniem Seto Ryo. Znali się od przedszkola, a Ryo organizował im obu zabawy i znajomych. Tak było w szkole podstawowej, gimnazjum, więc nie inaczej miało być też w liceum. Zmieniało się tylko jedno. Ryo stawał się coraz bardziej bezczelny i władczy a grupka ich znajomych coraz bardziej przypominała młodociany gang. Hirota nie brał zwykle udziału w najgorszych “akcjach” bandy, najczęściej robił za czujkę. Skończyło się to jednak w momencie, gdy Ryo przesadził i został skazany na poprawczak. Hirota stał się jednym ze świadków. I w tej sytuacji również nie potrafił przestać być potakiwaczem, potwierdzając wszystkie ustalenia policji. Był przegrany wśród dawnych kolegów, jedynym wyjściem była więc szybka przeprowadzka. W nowej szkole znalazł kolejną osobę, za którą mógł podążać, na studiach i w pracy też. Obecnie jest pracownikiem niskiego szczebla w korpo (tzw. salarymanem), mężem i ojcem. Żona ma w domu decydujący głos, Hirota spełnia też każdą zachciankę córki. Ostatnimi czasy jego żona stała się jakby bardziej bierna, czulsza i tylko czasem nerwowo reaguje. 

archetyp: undere

psychika: 3
fizyczność: 2
wiedza: 4
uczucia: 3

Nifuji Chitose

Cicha i nieśmiała kobieta, która nigdy nie miała wielu przyjaciół. Jedynie w latach licealnych, kiedy należała do klubu ikebany, zaprzyjaźniła się z pozostałymi trzema jego członkiniami. Przed nimi stopniowo się otworzyła. Utrzymuje z nimi nadal sporadyczny kontakt. Niestety jedna z nich, Kazumi-senpai, rok temu, w wieku 42 lat, zginęła w wypadku. Ten fakt mocno dotknął Chitose. Kobieta jest singielką, mieszka w małej kawalerce, a odkąd w liceum zatrudniła się dorywczo w konbini (sieciowy sklep wielobranżowy), nadal tam pracuje – bez umowy na stałe i awansów. Stałość i zachowanie procedur ułatwia tak nieśmiałej osobie pracę, a obawa przed zmianami zmusza do tkwienia przez lata w marazmie. Ten stan może ulec drastycznej zmianie, kiedy osiągnie wiek 42 lat.

archetyp: dandere

psychika: 2
fizyczność: 3
wiedza: 3
uczucia: 4

Ogura Hideo

Policjant, który w czasach liceum cieszył się dużą popularnością wśród rówieśników: wysportowany, przystojny, wygadany, z wujkiem wysoko postawionym w miejscowej yakuzie. Był reprezentantem „złotej młodzieży”, z licznym gronem podobnych mu kumpli i sympatią będącą najładniejszą dziewczyną w szkole. Po jej tragicznej śmierci podczas wycieczki, Ogura zamknął się w sobie, aby następnie zszokować wszystkich wstępując do szkoły policyjnej, którą skończył z wyróżnieniem. W późniejszej pracy wykazał się determinacją i bezwzględnością w tropieniu przestępców. Obecnie ma trzydzieści trzy lata, pozostaje kawalerem i jest uważany za jednego z najlepszych detektywów w mieście.

Dodano: 11 grudnia 2022
Autor: Chimera

archetyp: kuudere lub kamidere

psychika: 3
fizyczność: 4
wiedza: 2
uczucia: 3